המגזין העירוני של Build

צעירים מובילים את השינוי: בוסטון נותנת לבני נוער להחליט איך להשקיע מיליון דולר

בעולם שבו אנו עדים לאדישות אזרחית הולכת וגוברת, ותושבים רבים חשים חוסר אונים ביחס ליכולתם להשפיע על תהליכי קבלת ההחלטות, פרויקט 'צעירים מובילים את השינוי' של עיריית בוסטון הוא מקרה בוחן מעניין לדרך שבה ניתן לחנך דור חדש של אזרחים פעילים ומעורבים.

מאמר / יעל גלילי
אפריל 10, 2024
קרדיט: Youth Lead the Change, Boston

פרויקט "צעירים מובילים את השינוי" (Youth Lead the Change) הוקם בשנת 2013 בעקבות לחץ של ארגוני צעירים בבוסטון, שדרשו להעניק להם יותר הזדמנויות להשפיע על תהליכי קבלת ההחלטות העירוניים. המטרה המרכזית של היוזמה היא לחזק את תחושת השייכות והמעורבות של בני הנוער בבוסטון, על ידי הקצאת תקציב ייעודי בסך מיליון דולר שינוהל על ידם.

אז איך זה עובד?

התהליך של הפרויקט מחולק לארבעה שלבים עיקריים:

  1. איסוף רעיונות – בני נוער מרחבי העיר מוזמנים להגיש רעיונות לפרויקטים לשיפור העיר, עם אפשרות לפתח רעיונות גולמיים להצעות מגובשות.
  2. גיבוש הצעות – קבוצות בני נוער מקבלות הכשרה לפיתוח ההצעות, כאשר אנשי מקצוע עירוניים בודקים את ההיתכנות שלהן.
  3. הצבעה – תושבי בוסטון בגילאי 12-22 מצביעים על 3 ההצעות המועדפות עליהם, כאשר העירייה שואפת להגיע למינימום של 10,000 מצביעים.
  4. ביצוע – ההצעות הזוכות מקבלות מימון ומיושמות על ידי העירייה, כאשר התוצאות מפורסמות באתר ייעודי.

פרויקטים זוכים שהוצאו לפעול על ידי התוכנית כוללים יוזמות להתקנת ספסלים סולאריים לטעינת מכשירים לאורך צירי תחבורה ציבורית, פיתוח אפליקציית דרושים לבני נוער, נטיעת עצים ברחבי העיר ושיפוץ מקלט לחסרי בית.

הנתונים מראים על הצלחה משמעותית של הפרויקט: בסבבי ההצבעה השתתפו למעלה מ-20,000 צעירים, שרבים מהם ציינו שזו הפעם הראשונה שהרגישו שקולם נשמע בעניינים ציבוריים. בני הנוער שהשתתפו דיווחו על תחושת גאווה, חיבור והזדהות גבוהה יותר עם העיר.

מנהלי הפרויקט מספרים כי בני הנוער הופתעו לגלות שניתנה להם האפשרות להשפיע על תהליכי קבלת ההחלטות המשמעותיים. זה הגביר את תחושת ההשפעה והמחויבות שלהם לקהילה.

לקחים לחינוך לאזרחות פעילה:

פרויקט "צעירים מובילים את השינוי" מהווה דוגמה מעוררת השראה לכך שכאשר מעניקים לצעירים במה ואפשרות להשפיע, הם מגלים מעורבות ומחויבות אזרחית גבוהה. המודל הזה מדגיש את החשיבות של חינוך לאזרחות פעילה בקרב בני הנוער, שתורם להעצמתם ולתחושת השייכות שלהם לקהילה.