המגזין העירוני של Build

ממתנ"ס למרכז קהילתי: אסטרטגיית המותג של מרכז קהילתי מגיד

באופן מסורתי, מרכזים קהילתיים נתפסים ככאלה המשרתים בעיקר ילדים ואת בני הגיל השלישי. כדי שקהלים נוספים ייהנו מהם צריכים לקרות שני דברים: המרכז צריך להציע תכנים רלוונטיים, ולהפיץ  מסרים מדויקים לקהלי היעד

מאמר / נועה אלהרר
מרץ 24, 2024
קרדיט: עיצוב: Nameless Studio

בשנת 2023, מה שהיה אתר בנייה במרכז שדרות נורדאו בתל אביב, הפך להיות מבנה בולט, בן שש קומות, חדש, מודרני ויוצא דופן לצד השדרה. לאחר 6 שנות עבודה, מרכז מגיד החדש נפתח.

המבנה, אשר חולש על מאות מ"ר תוכנן כמרכז של גם וגם, ומכיל ספרייה לצד משחקיה, חדרי סטודיו לצד אולם מופעים, גני ילדים לצד מרחב עבודה, בית כנסת לצד חדרי מוזיקה, בית קפה ואפילו מטבח קהילתי.

רגע לפני מועד פתיחתו, עיריית תל אביב יפו שכרה את שרותינו על מנת לנהל את הליך המיתוג והשיווק שלו. המטרה המרכזית היתה כפולה: לפנות לכולם, ולמחוק את הקונטציה "המתנ"סית" שקיימת בראש שלהם כדי לגרום להם להבין שהפעם, מדובר במשהו אחר. כל זאת, מבלי לשנות את שם המותג – מגיד.

כדי לעשות זאת, הגדרנו את המסרים המובילים של המרכז הקהילתי המתחדש:

מרכז היברידי – הרבה מעבר למרכז קהילתי, פעילויות גם בתוך המבנה וגם ברחבי השכונה

מרכז חדשני ופורץ דרך – מבנה יוצא דופן שנבנה בשיתוף עם תושבי הצפון הישן ומבוסס על צריכהם

מרכז גדול ומגוון – מגוון פעילויות ותכנים ואפשרויות למגוון קהלי יעד ומגוון קהילות

מרכז מחובר – עם חזית פעילה לשכונה, בית קפה שכונתי ומקום מפגש מרכזי

 

לטובת מיצובו מחדש והנגשתו כרלוונטי למגוון קהלים הגדרנו מחדש את המוצר תחת הסיסמא "מרכז קהילתי מהדור החדש" ובנינו את סיפור המקום:

יש מקום לכולםן

זו שאוהבת להתאמן בחוץ וזה שחייב להתאמן רק בתוך הבניין עם מזגן,

לילדה שאוהבת לרקוד קלאסי, ולילד שחולה על גיטרות ומוסיקת רוק.

לנער שמכור לגיימינג ולאמא שלו שאוהבת לשבת לקפה עם חברות,

להורים שעושים יוגה הורים וילדים כל בוקר,

ולגברת שאוהבת הרצאות וחייבת לקרוא לפחות שני ספרים בשבוע.

לשכן שאוהב לבשל לכולם, ולחברה שמבלה עם החברות שלה במועדון הגיל השלישי.

לחוגים, להרצאות, לסדנאות, לקפה, לספורט, לתרבות, לתפילות של החגים ושל ימי החול, לקהילה

ולמשחקייה, למבוגרים ולתינוקות, לילדים ולנוער. להורים עייפים ולרווקים בליינים…

הבית החדש בצפון הישן.

תבואו, יש מקום לכולםן.

 

סיפור זה ליווה אותנו לאורך כל תהליך המיתוג ובניית השפה הוויזואלית והשיווקית של מרכז מגיד.

היום המרכז כבר פתוח לקהל הרחב בשדרות נורדאו 63 ומפעיל עשרות פעילויות בשבוע,

תבואו, יש מקום לכולםן.