המגזין העירוני של Build

ירושלים רותמת אסטרטגיה שיווקית להקמת רובע חסר תקדים בכניסה לעיר

 

 

מאמר / צוות build
דצמבר 28, 2022

לקוח:  עדן – החברה לפיתוח כלכלי בירושלים

תחום:  מיתוג ושיווק אזורי תעסוקה ומע"רים

 

הרקע

ירושלים, כעיר הבירה והגדולה ביותר בישראל, מעסיקה הרבה יותר גורמי עניין מכל עיר אחרת. בין מיליון ל-1.2 מיליון אנשים משתמשים בעיר מידי יום, ולכן היבטי תנועה ותחבורה, תעסוקה ועסקים, נדל"ן והתחדשות עירונית זוכים לתשומת לב לאומית.

הצורך

חיזוק מעמדה של ירושלים נקבע בין היתר בהסכם 'שער העיר ירושלים' (2014), שהעמיד תקציב של 1.4 מיליארד ש"ח בשותפות משרדי ממשלה (האוצר, התחבורה), רשות מקרקעי ישראל, עיריית ירושלים וחברת עדן ומוריה, ונועד לממש פתרונות תעסוקתיים, תחבורתיים ועירוניים בכניסה לעיר. זאת במטרה ליצור את ההאב התחבורתי הנגיש, המשולב והגדול ביותר בישראל (תחנת רכבת נבון, 3 קווי רכבת קלה, תחנה מרכזית, שבילי אופניים, מרחב ציבורי מתקדם והליכתי) ומעליו רובע אינטנסיבי מעורב שימושים ועתיר מפגשים וחיבורים.
עם אתגריה של העיר ירושלים עלה צורך גדול בהטמעת התכנית ותרגומה היישומי אל שלבי שיווק המתחמים ליזמי נדל"ן ומשתמשי קצה (חברות ותאגידים), וכאן אנו השתלבנו בפרויקט זה לפני כ-3 שנים.

התוצר

גיבוש סיפור אסטרטגי ותכנית אופרטיבית למיתוג, שיווק והטמעת התכנית של הרובע, בקנה אחד עם התכנון האדריכלי, שיצרה אטרקטיביות לרובע הכניסה לירושלים כמרכז בינלאומי של חברות, עסקים, אנשים, תיירות, תרבות, ממשל, אקדמיה ומגורים. המהלך הביא לביקושים אצל בעלי עניין ויזמים איכותיים. מותג רובע הכניסה לירושלים הוכיח עצמו כמותג עירוני מוביל, חזק ועוצמתי, ובא לידי ביטוי במגוון יישומים ולאורך התפתחות הפרויקט. כך למשל, ביחד עם צוות חברת עדן, הוקמה תצפית ומרכז מבקרים ליזמים ובעלי עניין, שממנה ניתן להשקיף על כלל המרחב, בנינו מערכת מציאות מדומה שמאפשרת"לשוטט" במימד המטא-וורס של הרובע בשנת 2035, יצרנו יישומים דיגיטליים ואינטראקטיביים להמחשה ולסיורים וירטואליים, וגיבשנו פרוגרמות משלימות למבני ציבור, תרבות וחדשנות.

פרויקט לאומי זה מדגיש את העובדה שהטמעת תכנון ויישומו הפרקטי הינם מהלך הוליסטי המורכב מממשקים רבים במרחב העירוני, ואת כולם יש לאסוף תחת סיפור אסטרטגי ונרטיב אחד שיוצר עוצמה ומקדם תהליכים.