הפרויקטים שלנו

מעודדים שימוש בתחבורה ציבורית בתל אביב יפו

עיריית תל אביב- יפו, רשות התחבורה
קריאייטיב: f&f
תעודת זהות
תחום פעילות:
אסטרטגיה ותכנון, מיתוג ושיווק ערים ואזורים, ניהול פרויקטים מא' ועד ת'
שנת התחלה:
2022
שותפים לדרך:
משרד הפרסום F&F
איך הפרויקט עוזר לעיר?
תחבורה ותנועה, קהילה, שירות עירוני

האתגר

רשות התחבורה של עיריית תל אביב יפו יודעת את מה שכולם יודעים – העיר פקוקה, ויש גבול לכמות הרכבים הפרטיים שהתשתיות העירוניות יכולות לשאת. הפיתרון, גם הוא לא סוד, מעבר (לפחות חלקי) לתחבורה ציבורית שיכולה לשנע בו זמנית אנשים רבים. אבל ויתור על הרכב הפרטי בישראל של שנת 2022 עדיין לא נתפס כמובן מאליו. אז איך אפשר בכל זאת לקדם את השינוי?

מה עשינו?

האסטרטגיה השיווקית שגיבשנו להתמודדות עם האתגר נשענה על RTB’s – Reasons to believe, ועל התובנות שלנו לגבי הנטיות ההתנהגותיות של משתמשי הדרך. כלומר, מצד אחד ריכזנו את כל הסיבות שיש לאנשים להאמין שנסיעה בתחבורה ציבורית תשפר את מצבם, כמו למשל קיומם של נת"צים וחניוני חנה וסע, לצד תדירות גבוהה של קווי פרימיום, עלות נמוכה, אפליקציות ניווט תומכות ועוד. מהצד השני, ריכזנו תובנות אנושיות כמו הקושי של תושבים לוותר על נוחות הרכב הפרטי או לבחור אמצעי התניידות שהנסיעה בו אורכת זמן רב יותר מהרכב הפרטי. כך, האסטרטגיה השיווקית שלנו ביקשה להעצים את ה-RTB's ולתת מענה לחסמים שזיהינו דרך התובנות. כשחיברנו את הכל יחד, הבנו שיהיה נכון להוביל את הקמפיין תחת הסיסמא: "מקצרים לכם בכל דרך". מסר ישיר שמבליט את אחת החוזקות שזיהינו בתחבורה הציבורית בתל אביב-יפו ומתמודדת עם התנגדויות מהשטח: לא אחת, היא מביאה אנשים ליעדם מהר יותר מאשר אם היו נוהגים ברכב הפרטי.

האימפקט

  • המהלך ההסברתי יצר שיח רחב בקרב תושבי העיר. משפעני רשת, משתמשי התחבורה הציבורית ואלה שלא, שיתפו את הקמפיין והביעו את דעתם על מצב התחבורה הציבורית בעיר.
  • אלו המשתמשים בתחבורה ציבורית בעיר שיבחו אותה, ותושבים רבים אחרים החליטו לתת הזדמנות לתחבורה הציבורית ולחלוף על פני הפקק באמצעות אחד מעשרות נתיבי התחבורה הציבורית שסומנו בעיר בשנים האחרונות.
  • מהלך הסברתי משלים צפוי להתקיים גם הוא, ובמקביל העירייה ממשיכה בשיפור מתמיד של תשתיות התחבורה הציבורית בעיר.