הפרויקטים שלנו

הדור החדש של המרכזים לגיל הרך בתל אביב-יפו

עיריית תל אביב-יפו, מינהל קהילה תרבות וספורט
תעודת זהות
תחום פעילות:
מיתוג ושיווק ערים ואזורים
שנת התחלה:
2020
איך הפרויקט עוזר לעיר?
מבני ציבור, קהילה, בילוי ופנאי, ילדים ונוער

האתגר

העיר תל אביב יפו רואה במשפחות צעירות נכס עירוני אסטרטגי שעבורו יש לפתח פלטפורמות מעצימות בחווית המגורים בעיר. לכן, החליטה העירייה לפתוח שני מרכזים שיהיו מיועדים באופן בלעדי לגיל הרך ויספקו מענה לאוכלוסייה זו. האחד בנמל תל אביב, והשני במתחם התחנה בנווה צדק. האתגר במקרה הזה היה שיווקי – כיצד ליצור מקום בעל ערך מבודל מהמרכזים הרבים שקיימים בעיר ומיועדים "לכל המשפחה".

מה עשינו?

התחלנו מלהגדיר את תפיסת העולם של המרכזים לגיל הרך: מקום שיספק זמן איכות להורה ולילד.ה, שיתבסס על הגישות הפסיכולוגיות הרבות שמדגישות את חשיבות הקשר בין ההורים לפעוטות ככזה שיש לו השפעות ארוכות טווח. שיתרום באופן מהותי להתפתחותו הרגשית, החברתית והקוגניטיבית של הילדים כפי שאלה מתעצבות במידה רבה ב-3 השנים הראשונות בחייהם. על פי החזון שדיבשנו, הבית לגיל הרך יהווה קרקע פורייה ומקצועית שמאפשרת את העצמת הקשר בין ההורים לילדיהם ובין יתר בני המשפחה, באמצעות תכנים מעוררי השראה ובתוך מעטפת קהילתית וביתית.

 

כך נולדו להם מרכז "פרפרים" ו"המסילה" כמקומות ייחודיים בעלי ערך להתפתחות הילד, אשר פונים להורים לילדים בגילאי 0-3. כחלק מתפיסת הניהול של המרכזים וחיבורם לקהילה המקומית, נבחרו שני מרכזים קהילתיים אשר קיבלו את האחריות על ניהול הבתים לגיל הרך באופן שוטף והפכו אותם לשלוחה קהילתית מקצועית לפעילותם בשכונה.

 

סיפור המותג: לגדול ביחד. זמן איכות, שלך ושלו, שמעצים את החיבור ביניכם, ומעניק בסיס חזק ואיכותי לחייכם. זמן רצוף ברגעים שיעשירו את עולמם הפנימי של הפעוטות, ישפיעו על התפתחותם, ויקנו לך תחושת העצמה וצמיחה כהורה. זמן איכות משפחתי בתוך סביבה מעוררת השראה, שמעודדת צמיחה, ומאפשרת חיבור מהמקום הכי חם, עמוק ואמיתי. זמן איכות משפחתי, ביחד.