הפרויקטים שלנו

עולם חדש בכניסה לירושלים

חברת עדן, עיריית ירושלים
הדמיה: טוטם, באדיבות חברת עדן
תעודת זהות
תחום פעילות:
מיתוג ושיווק ערים ואזורים, אסטרטגיה ותכנון, ניהול פרויקטים
שנת התחלה:
2020
איך הפרויקט עוזר לעיר?
תעסוקה, עירוב שימושים, תחבורה ותנועה, רחובות מסחר, מבני ציבור, תרבות, בילוי ופנאי, מרחבים ציבוריים

האתגר

תכנית רובע הכניסה לירושלים ('שער העיר') יצאה לדרך בשנת 2014 כחלק מהחלטת ממשלה, בשותפות לאומית של עיריית ירושלים, משרד האוצר, משרד התחבורה, רמ"י, חברת עדן וחברת מוריה ובהשקעה של למעלה מ-1.4 מיליארד ₪. מטרת התכנית היא לחולל שינוי משמעותי בכניסה לעיר שיצמיח את התעסוקה והכלכלה בירושלים וסביבתה. הרובע מתוכנן בעירוב שימושים בהיקף 1.2 מיליון מ"ר, כאשר בליבו ממוקם המרכז התחבורתי הגדול והמשולב בישראל (תחנת נבון רכבת ישראל, 3 קווי רכבת קלה, התחנה המרכזית של ירושלים, 2,600 מ' של שבילי אופניים ועוד). בכדי שתכנית כזו תוכל להתממש באופן המיטבי, נדרשת אסטרטגיית מימוש והטמעה של התכנון, הכוללת שיווק ומיתוג, פרוגרמות למבני ציבור ותרבות וניהול פרויקט מ-א' ועד ת' אל מול יזמי הנדל"ן המובילים, משקיעים, גופים מהמגזר הציבורי ובעלי עניין אחרים. אנחנו בחברת build נשכרנו להוביל את השינוי אל מול קהלי הליבה לאורך זמן ולהפוך את התכנית למציאות.

מה עשינו?

הפעילות שלנו כללה תכנית אסטרטגית רב שנתית לשיווק ומיתוג הרובע, והגדרה מדויקת של קהלי הליבה בשלבים השונים של חיי הפרויקט. האסטרטגיה נפרטה לתכנית עבודה רב שנתית עם מגוון רחב של פעילויות המשלימות למהלך אחד הוליסטי ועוצמתי. אלה כללו בין היתר: אמצעי מיתוג, המחשות תלת מימד, יצירת מערכת מציאות מדומה ("digital twin"), גיבוש מערך הטבות ותמריצים, שיווק מכרזי מקרקעין, הקמת תצפית מבקרים מעל הפרויקט, מערך של מפגשים וסיורים עם יזמים ומשקיעים, מהלכי שיווק ופרסום רחבי היקף, פרוגרמות למבני ציבור ותרבות, מיתוג השטח, מהלכי תוכן ותקשורת ועוד.

האימפקט

  • הצלחה של מכרזי מקרקעין בקנה מידה גדול מאוד והצטרפות לרובע של היזמים המובילים בישראל, ביניהם: אשטרום, אמות ואלייד, ישראל קנדה, בסר ו-JTLV, שלמה ברונר ועוד.
  • שיפור משמעותי בהיכרות, בתפיסות ובמיצוב של הרובע בקרב יזמים, חברות ועובדים, ויצירת ביקושים גבוהים. 
  • שיפור תדמיתה של העיר ירושלים ביחס לתעסוקה, תחבורה ציבורית ועירוניות מתקדמת.
  • מהלך מיתוג ושיווק שהפך למקרה בוחן תקדימי עבור רשויות מקומיות רבות בישראל ובחו"ל.