הפרויקטים שלנו

מהפך חזותי בעיר תל אביב יפו

עיריית תל אביב- יפו, עזרה ובצרון
תעודת זהות
תחום פעילות:
מיתוג ושיווק ערים ואזורים, ניהול פרויקט מא' ועד ת'
שנת התחלה:
2021
שותפים לדרך:
משרד פרסום F&F
איך הפרויקט עוזר לעיר?
1.קהילה 2. שירות עירוני 3.מרחבים ציבוריים 4. התחדשות מרכזי ערים

האתגר

החיים בעיר מטשטשים את גבולות המרחב הפרטי והמרחב הציבורי במקרים רבים, וכך גם לגבי חזיתות בנייני מגורים, שהן כמובן רכוש פרטי. הבעיה מתעוררת במקרים שבהם חזיתות הבניינים מתבלות במשך זמן רב, עד שמשתמשי המרחב הציבורי שסביבם מקבלים תחושה של מרחב ציבורי מלוכלך ומוזנח. גם עיריית תל אביב-יפו ביקשה לטפל באתגר. אבל איך רותמים אנשים פרטיים שישקיעו משאבים לטובת נראות המרחב הציבורי?

 

מה עשינו?

לפני מלאכת חינוך השוק וההסברה, גיבשנו יחד עם הגורמים העירוניים מסמך מדיניות מפורט לתחום שיפוצי חזיתות הבתים בעיר שכותרתו "מהפך חזותי בתל אביב-יפו". בנוסף, כחלק מהמדיניות פותח מנגנון תמריצים וקנסות, שיעודד את בעלי ובעלות הנכסים לשפץ את חזיתות המבנים, ויחמיר עם אלה שמפקירים וגורמים לנזק במרחב הציבורי. לאחר מכן, נקטנו בגישה רחבה מאוד, שנועדה להנגיש את המנגנון, את הזכויות והחובות בדרכים רבות ככל האפשר, כך שיתאימו לקהל היעד הרחב שהמהלך פונה אליו. במסגרת מהלך הסברה רב שנתי פיתחנו את הרעיון של "עושים עניין מהבניין" – סיסמת קמפיין אשר מלווה את המהלך ההסברתי 360. הקמפיינים השונים עלו במדיה הארצית, העירונית ובדיגיטל והוקם אתר המרכז ומנגיש את כל המידע לתושבים ולבעלי הדירות. בנוסף, מידי חודש מתקיימים כנסי הסברה, ומידע הסברתי אף מופץ בתיבות הדואר באזורים בעלי אוריינות דיגיטלית נמוכה.

האימפקט

  • מהלך ההסברה נחל הצלחה רבה. סקר מודעות הראה כי המודעות והחשיבות המיוחסת לתחום "שיפוץ החזיתות" עלו בצורה משמעותית.
  • החשיפה לתמריצים העירוניים עלתה באופן משמעותי ואחוז המימוש שלהם בהתאמה.
  • כשנה לאחר תחילת המהלך נרשמה קפיצה של מאות אחוזים בפניות בעלי דירות לקבלת מידע, וצמיחה של כ-20% במספר הבניינים אשר החלו שיפוץ בחזית הבניין.