הפרויקטים שלנו

פרויקט ה-1000 בראשון לציון

עיריית ראשון לציון, מינהלת ה-1000
הדמייה: טוטם, מינהלת ה-1000
תעודת זהות
תחום פעילות:
שיווק ומיתוג ערים
שנת התחלה:
2009
שותפים לדרך:
ערן זאבי, חברת אמן
איך הפרויקט עוזר לעיר?
תעסוקה ותעשייה, עירוב שימושים, מרחב ציבורי, שיווק ומיתוג, אסטרטגיה, כלכלה אורבנית

האתגר

פרויקט ה-1000 שהוקם במערב ראשון לציון שאף להיות סמל ומופת לעירוניות מתקדמת, עם עירוב שימושים מאסיבי, תחבורה ציבורית איכותית ותכנון שמכוון לקנה מידה אנושי. לצד מבני מגורים חדשים שיאכלסו למעלה מ-20 אלף תושבים, ופארקים ציבוריים בשטח של 110 דונם, ה-1000 תכנן להכיל גם 1.7 מיליון מ"ר תעסוקה ומסחר שיספקו מקומות עבודה לכ-100 אלף איש. במציאות הנוכחית שבה קיים עודף תכנוני של שטחי תעסוקה בכל הרשויות המוניציפליות במחוז ת"א והמרכז, פרויקט ה-1000 ניצב בפני תחרות קשה למשיכת יזמי נדל"ן מניב וחברות עסקיות שייאכלסו. לכן, האתגר שניצב בפתחנו היה להתמודד עם הסביבה התחרותית, ולא לתת לשטחי התעסוקה המתוכננים ב-1000 להישאר על הנייר בלבד.

מה עשינו?

המשימה המרכזית היתה לייצר אסטרטגיה שיווקית שתשקף ליזמים את הייחודיות של ה-1000, ותגרום להם להאמין יחד איתנו שעתיד מבטיח מסתתר מתחת לגרגרי החול של מערב ראשון. כדי לעשות זאת, יצאנו לעבודת מחקר שמיפתה את היתרונות המבדלים של ה-1000 בשני צירים עיקריים: פונקציונליות וחוויה אנושית. כך התגבש לו פוטנציאל ברור: מיקום מרכזי בארץ שנהנה מנגישות תחברותית מעולה בסמיכות לרכבת ישראל ושלושה קווי רכבת קלה מתוכננים, מבנה עלויות אטרקטיבי מבחינת היזמים, וסגנון חיים אורבני עם מרחבים הפעילים לאורך כל שעות היום, מקומות בילוי ותשתיות חסכוניות וירוקות.

האסטרטגיה השיווקית שהובלנו נצמדה למודל המלקחיים, המשלב פניות ישירות לקהלי הליבה: יזמי נדל"ן ומקבלי החלטות בחברות עסקיות מובילות, לצד פנייה לקהלים המשלימים: חברות עסקיות שוכרות ועובדיהן, תושבים ומשפיענים. כך, יצרנו שינוי תודעתי כולל, שהעמיד במרכז מותג עירוני מנצח.

האימפקט

  • כ-700 אלף מ"ר נמכרו בשלב הראשון לחברות וליזמים מובילים כמו קבוצת דיסקונט, אמות, פרשקובסקי, JTLV, ורוגובין.
  • בעלי קרקעות פרטיים בשטח הפרויקט הצטרפו לתכנון ובינוי מואצים המקדמים את הפרויקט.
  • הכנסות ישירות של יותר ממיליארד ₪ לקופת העירייה ממכירת קרקעות עד כה.
  • תנופת בנייה אדירה בשטח, התעניינות של חברות עסקיות ויזמים, רוח גבית לקידום תהליכי שיווק להשכרת שטחים של יזמי הנדל"ן, וקיצור הדרך להגדלת הכנסות העירייה מארנונה.
  • סקר גיאוקרטוגרפיה לשנים 2018-2020 קבע כי מבין רובעי התעסוקה והמגורים בישראל, ה-1000 מוביל בכל פרמטר של מודעות, מיצוב חיובי, העדפה ורצון לגור או לעבוד בו.