טוטם הדמיות עבור מינהלת ה-1000

ה-1000, המטרופולין החדש של ישראל

רקע:
ה-1000, עיר חדשנית, הנבנית בימים אלו במערב ראשון לציון על שטח של 1000 דונם ו-1.75 מיליון מ"ר זכויות בנייה לתעסוקה, שמהווה את עתיד ההכנסות של עיריית ראשון לציון ועתיד התעסוקה של המטרופולין של דרום ומרכז הארץ עם צפי של כ-100,000 עובדים. העיר החדשה מציעה סגנון חיים עירוני שוקק ומרתק, בנגישות תחבורתית מעולה, מגוונת ופורצת דרך. אקו-סיסטם המכיל את כל הרצונות והצרכים, ומשלב עבודה עם מגורים, עסקים, בילוי ופנאי.

האתגר:
עודף תכנוני של שטחי תעסוקה בכלל הרשויות המוניציפליות במחוז ת"א והמרכז, מה שמייצר תחרות קשה של הרשויות על כל חברה עסקית ויזם נדל"ן מניב ומותיר תכניות רבות על הנייר בלבד.

הפתרון של build:
מיצוב ה-1000 כמטרופולין החדש של ישראל.
אסטרטגיה שיווקית ומיתוג עירוני שמייצרים מובילות עוצמתית של ה-1000 – מחד על הציר הפונקציונאלי כמקום הנותן מענה לכל הצרכים של היזם, החברה העסקית, עובדי החברות: החל מנגישות תחבורתית מושלמת, אל סביבה חדשנית ומקיימת ועד מבנה עלויות אטרקטיבי. ומאידך, מובילות על הציר החווייתי והאנושי של עיר חדשה, מרגשת, מגוונת ומחוברת. עיר שכיף לחיות, לעבוד ולבלות בה.
האסטרטגיה פעלה ב"מודל המלקחיים", כשבמרכזה פנייה ישירה לקהלי הליבה בשלב א': יזמי נדל"ן ומקבלי החלטות בחברות עסקיות מובילות. ומסביבה יצירת לגיטימציה והעדפה בקרב חברות עסקיות שוכרות, עובדי החברות, תושבים ומשפיענים. מה שמייצר שינוי תודעתי כולל במדינה ובניית מותג עירוני מנצח לאורך זמן.

התוצאות:
• כ-700 אלף מ"ר כבר נמכרו בשלב הראשון לחברות והיזמים המובלים בישראל, בין היתר: קבוצת דיסקונט, אמות, פרשקובסקי, JTLV, רוגובין + פעילות תכנון ובינוי מואצת של בעלי קרקעות פרטיים בשטח הפרויקט.
• הכנסות ישירות של למעלה ממילארד ₪ לקופת העירייה עד כה ממכירת קרקעות.
• תנופת בנייה בשטח, התעניינות רבה של חברות עסקיות ויזמים, רוח גבית לקידום הליכי שיווק להשכרת שטחים של יזמי הנדל"ן וקיצור הדרך לתחילת הכנסות העירייה מארנונה משמעותית.
• מובילות תפיסתית. ה-1000 מוביל מבין רובעי התעסוקה והמגורים במדינת ישראל בכל פרמטר של מודעות, תפיסות חיוביות, העדפה ורצון לגור/לעבוד (ע"פ סקרי גיאוקרטוגרפיה 2018-2020).