המעג"ל – מרחב עסקי גיאוגרפי לקידום | המינהלת לקידום עסקים, עיריית תל אביב-יפו

לקוח: המינהלת לקידום עסקים, עיריית תל אביב-יפו
מיקומים: שכונת גן החשמל | רחוב שינקין | כיכר גבעון
שנה: 2016-2018
תחום: תכנון אורבני, שיתוף ציבור, שיווק ומיתוג עירוני, ייעוץ עסקי, קידום עסקי במודל ה-BID

רקע:
רחובות המסחר ומרכזי הערים הלכו והתרוקנו עם צמיחת המסחר המקוון ותרבות הקניונים. נוסף לכך חסמי תשתיות בעקבות פרויקט הרכבת הקלה היא את המסחר בעיר לתקופה מאתגרת.

האתגר:
כיצד מחזירים את מרכזי הערים ורחובות המסחר להיות שוקקים, פעילים ורווחיים?

הפתרון:
לראשונה בתל אביב, מובילה build יחד עם מנהלת קידום העסקים בעיריית תל אביב-יפו, את מודל ה- BID (Business Improvement District) או בשמו התל אביבי – מעג"ל (מרחב עסקי גיאוגרפי לקידום).
המודל מאפשר את התאגדותם של עסקים מקומיים יחד במרחב גיאוגרפי משותף לצורך קידום פעילותם הכלכלית. מטרת ההתאגדות היא ליצור מרחב עסקי שוקק, תוסס ורווחי בשיתוף פעולה הדוק ופרודוקטיבי בין העסקים לרשות המקומית. האמצעי הינו הקמת עמותת עסקים חזקה שמפתחת יזמות, מאפשרת לעסקים ליהנות מתמיכה ושיתופי-פעולה, מעודדת פעילות כלכלית במרחב ומעצימה את כוח השיווק והרכש כקבוצה אחת מאוחדת, מתוך התפיסה כי השלם חזק מסך חלקיו.
במונחים מקומיים, מודל ה-BID מהווה בשורה משמעותית עבור חנויות ובעלי עסקים במרחב העירוני, אשר אינם שייכים למתחמים מסחריים או קניונים.
ההתאגדויות מנוהלות באופן עצמאי במשך השנים האחרונות תוך שיתוף פעולה הדוק עם עיריית תל אביב-יפו ושומרות על יציבות וצמיחה עסקית תוך שיפור התדמית של המרחב העסקי-גיאוגרפי בו הן פעילות.