הבית להתחדשות עירונית | עזרה ובצרון, עיריית תל אביב-יפו

לקוח: עזרה ובצרון, עיריית תל אביב-יפו
שנה: 2015-2020
תחום: שיתוף ציבור, אסטרטגיה שיווקית, כלכלה עירונית, תכנון אורבני, מיתוג

רקע:
עולם ההתחדשות העירונית בישראל ובעיר תל אביב-יפו בפרט מהווה ”מערב פרוע” בכל הנוגע לפיקוח והסדרה אל מול הגורמים העסקיים הפועלים בו.

האתגר:
במקרים רבים נותרים הדיירים והתושבים ללא ידע וללא יכולת מהותית להגן על האינטרסים שלהם.

הפתרון:
מהפיכת “הבית להתחדשות עירונית” של עזרה ובצרון ועיריית תל אביב-יפו: מהלך אסטרטגי אשר הציב לראשונה תחת קורת גג אחת את כלל השירותים והכלים בתחום ההתחדשות העירונית לטובת ולרווחת התושב: החל מבניית מרכזי מידע ברחבי העיר (יד אליהו, יפו, בנווה שרת), ייעוץ והכוונה של בעלי מקצוע, קורסים והדרכות לתושבים, הנגשת חומרים וידע לכלל תושבי העיר, תהליכי גישור בין דיירים, סיוע בהתארגנות תושבים, מהלכי קשרי קהילה ושיתוף ציבור בהליכי תכנון, סיוע בבחירת היזמים והקבלנים, וכלה בליווי וניהול פרויקטים מתוך ראייה חברתית-קהילתית.