אסטרטגיית placemaking | פארק פרס, חולון

הכלים: תכנון אסטרטגי וקונספטואלי

הקטגוריה: החייאת אזורים עירוניים
פארק פרס, פארק מושקע, חדש ורחב ידיים במרכז הארץ, בעיר חולון, הכולל שטחים מסחריים, בילוי ופנאי, אגם סירות מושקע, שטחי פארק גדולים, היכל ספורט חדשני, חיבור למוזיאון הילדים, מתקני ספורט וקירבה לימית פארק במים וחניה בשפע. על כל אלה הפארק ביקש להיות הבחירה המועדפת על תושבי חולון והסביבה במהלך כל ימות השבוע ולא רק בסופו

הפתרון: עיקרון 10+ – לכל אחד יש סיבה טובה להגיע לפארק פרס. כדי להתמודד עם האתגר ולייצר פארק שהוא מפלט טבע קסום וייחודי במרכז הארץ, גיבשנו תכנית אסטרטגית הוליסטית, המורכבת ע"פ עקרונות ה-placemaking של pps תוך שימוש בעיקרון 10+ – מקום משגשג שכולל 10 סיבות ומעלה להגיע אליו.
התכנית כללה התייחסות למגוון אספקטים וחיבורם של כל אלה למקשה אחת, שהופכת מקום לשוקק, פעיל ורלוונטי לאורך כל ימות השבוע ושעות היממה. בין היתר התייחסה התוכנית לחיבוריות, הנגשה ושיפור חוויית המבקר, שימושים, יוטיליטי (utility) ופלטפורמות מזמינות, פעילויות ותכנים, אסטרטגיית תמהיל ופרוגראמה משופרת ומתאימה, שיתופי פעולה ומענה לצרכים של קהילות שונות ומגוונות, הגדרת תפקידו המדויק של הפארק בחיי האנשים והקהילה (מצב: תכנון, טרם ביצוע).